Σημασία υπολογισμού κυλινδρισμού (κυβισμού) κινητήρα Κατά την επισκευή ενός κινητήρα πολλές φορές είμαστε υποχρεωμένοι να υπολογίσουμε τον κυβισμό του κινητήρα για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την επισκευή του. Ο κινητήρας αποτελείται από έναν ή περισσότερους κυλίνδρους, γι' αυτό απαιτείται να γνωρίζουμε και να είμαστε ικανοί να υπολογίζουμε τον όγκο ενός κυλίνδρου. Βασικές διαστάσεις κυλίνδρου Κάθε κύλινδρος έχει δύο βασικές διαστάσεις την ακτίνα r της βάσης (ή τη διάμετρο, που ισούται με το διπλάσιο της ακτίνας) το ύψος του h Για τον υπολογισμό του όγκου ενός κυλίνδρου είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τις παραπάνω διαστάσεις και θα τις μετράμε σε cm. Οι διαστάσεις του κυλίνδρου φαίνονται στην παρακάτω εικόνα: Σημείωση: d=2*r Κυλινδρισμός - Κυβισμός Κυλινδρισμός ή Κυβισμός ονομάζεται ο όγκος που σαρώνεται κατά τη διαδρομή του εμβόλου από το ΚΝΣ (κάτω νεκρό σημείο) μέχρι το ΑΝΣ (άνω νεκρό σημείο). Δηλαδή, κυλινδρισμός...
Παχύμετρο Το παχύμετρο αποτελεί αδιαμφισβήτητα το πιο βασικό όργανο μέτρησης. Η ευκολία χρήσης, το μεγάλο εύρος, το χαμηλό κόστος και το πλήθος των εφαρμογών το καθιστά το βασικότερο όργανο μέτρησης γενικής χρήσεως. Ένα κοινό παχύμετρο διαθέτει 2 ζεύγη σιαγόνων, ένα για εξωτερικές μετρήσεις, και ένα για εσωτερικές. Επιπλέον διαθέτει και μπάρα βαθυμέτρησης για μετρήσεις σαν βαθύμετρο, η οποία προσφέρεται σε πλακέ αλλά και σε στρογγυλού τύπου. Διάγραμμα ενός παχύμετρου βερνιέρου που δείχνει μια μέτρηση των 2.475cm ± 0,005 cm στην μετρική κλίμακα. Τα μέρη του παχυμέτρου, όπως φαίνονται στην παραπάνω εικόνα, είναι τα εξής: Εξωτερικοί σιαγώνες : χρησιμοποιούνται για την μέτρηση εξωτερικών διαστάσεων. (π.χ. πλάτος ενός αντικειμένου ή διάμετρος). Εσωτερικοί σιαγώνες : χρησιμοποιούνται για την μέτρηση εσωτερικών διαστάσεων. (π.χ. διάμετρος μιας τρύπας). Μπάρα μέτρησης βάθους : χρησιμοποιείται για τη μέτρηση βάθους (π.χ. μιας οπής). Κύρια κλίμακα: ...
Έδρανα Τα έδρανα είναι τα στοιχεία που στηρίζουν τις ατράκτους στο "σώμα-βάση" της μηχανής, ώστε να επιτυγχάνεται η περιστροφή τους. Με τη βοήθεια των εδράνων δεν προκαλούνται υψηλές θερμοκρασίες λόγω τριβής, διαστολή και ακινητοποίηση κατά την περιστροφή της ατράκτου στις θέσεις στήριξής της και, τελικά, αποφεύγεται αστοχία-θραύση της ατράκτου. Ανάλογα με τις δυνάμεις που παραλαμβάνουν τα έδρανα, αυτά διακρίνονται σε αξονικά και εγκάρσια ενώ, ανάλογα το είδος της τριβής που αναπτύσσεται στα έδρανα, διακρίνονται σε έδρανα ολίσθησης και έδρανα κύλισης . Τέλος, ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας , διακρίνονται σε έδρανα αυτορρύθμιστα και σταθερά . Οι κατηγορίες των εδράνων παρουσιάζονται και στον παρακάτω εννοιολογικό χάρτη: Μορφολογικά χαρακτηριστικά - Υλικά κατασκευής Τα έδρανα ολίσθησης αποτελούνται από Τον τριβέα , που είναι κατασκευασμένος από διάφορα υλικά, όπως χυτοσίδηρο, μπρούντζο, ορείχαλκο, ψευδάργυρο, λευκό μέταλλο, κράματα μολύβδου-ορεί...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου